måndag 16 mars 2015

Tips för att hålla motivationen på topp!

Visst är det svårt att komma på hur man ska lägga upp ett ridpass!?
Efter hoppträningarna brukar jag rita upp banan vi har hoppat i min lilla bok som ligger i sadelkammaren, så att jag kan bläddra i den och hitta inspiration till en annan gång. I boken ritar jag både hela banor och uppvärmningsövningar. Eftersom vi inte har plats för att bygga långa hoppbanor brukar jag ha mest nytta av uppvärmningsövningarna - det är ju dessutom oftast dom som gör hästarna riktigt mjuka och fina! :)

Två uppvärmningsövningar från Pia-träningen! Här var temat inverkansridning.

2 kommentarer:

  1. så himla bra att kunna rita upp det någonstans :) jättebra! Då har vi en hel del att öva på då ;)

    sv: ja jag är så himla nöjd :D ja jag har hittat mitt favvo märke på schabrak nu. Det är dem som sitter bäst med den sadeln jag har :)

    SvaraRadera
  2. sv: åh vad snällt :) supertack fina du!

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D