onsdag 4 mars 2015

Två hästar ridna

Hej fina ni!
Vilket aprilväder vi har såhär i mars!? Sol ena sekunden och hagel den andra.

Igår red jag två hästar. Dressyr med Jantar på förmiddagen och ute på skogsvägen med Jolien. Jantar var lite stel, vi har mycket att jobba med, men tillslut lossnade han :)
Jolien, vår fiiiina lilla underbara totalt självgående ponny med 8 växlar istället för 5 var helt awesome. Jag jobbade henne i galopp ute i skogen. Hon är aningen stark men fantastiskt rolig att rida. Kul också att hon är så himla stor och högrest så inte ens jag känner mig klumpig på henne. Är så glad att vi får låna denna fina häst!

På söndag är det dags igen för Elise att tävla med Jolien. Sist gick det galant. Felfri ritt och rosett på första tävlingen någonsin. Om det går lika bra på söndag rider dom även LC:n med stilbedömning. Lätt att rida fint med en sån ponny :)

Nu ska jag iväg med Amelia och Cassis på deras träning. Jag har såklart laddat fikakorgen till max!

Vackra Jolien!

1 kommentar:

  1. Så fin och vad duktig du är! :)
    Så roligt att de ska tävla igen, gick ju som sagt väldigt bra förra gången.

    sv: ja visst är dem snygga (a)

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D