torsdag 19 mars 2015

Tävlingssäsongen för våren 2015

Såhär ser tävlingsplaneringen ut för denna våren. Eftersom jag dessutom jobbar varannan helg kan man säga att jag kommer ha "häcken full" ;)

Tävlingar för Elise och Jolien:

18e april. Torestorp kristvalla ryttarförening. Här går första omgången i div 3 för Nybros lag. Omgångarna går i LD, alltså 80 cm för Jolien. Det ska bli så kul att följa dom små ekipagen i laget! :D

10e maj. Tingsryds rid- och körklubb. Omgång två i div 3!

24e maj. Växjöortens fältrittklubb. Tredje och sista omgången i div 3.

31a maj. Nybro ridklubb! Äntligen! Tävling på gräs :D Hoppas på en riktigt solig dag då jag även är tävlingsledare för denna tävling.


Tävlingar för mig och Jantar:

19e april. Torestorp kristvalla ryttarförening. Dom har många tävlingar i vår. Det gillas! Det är en liten och lagom tävlingsplats tycker jag och det finns inte så mycket läskigt att titta på för Jantar. Det blir ett bra ställe att börja utomhussäsongen på.

24e april. Kalmar hästsportklubb. En fredagstävling. Här tänkte jag att jag och Jantis tar ett morgonpass och hoppar 1 m bara för att se världen lite. Jag jobbar på eftermiddagen så en klass får räcka.

3e maj. Torestorp kristvalla ryttarförening. Jag hoppas på att dom kommer ha en 1,05m till denna tävlingen som vi kan starta i :)

14e juni. Torestorp kristvalla ryttarförening, brunnshoppet cup. Tore igen :) Vid det här laget vet jag inte alls vart jag och Jantar är i vår utveckling. Målet för i år är att hoppa 1,10 m, men när det blir vet jag inte.

För Cassis och Amelia blir det självklart lite blåbärshoppningar även denna terminen. Dom hoppar två små klasser redan på söndag :)


Jag och Jantar i 1 m i Tore förra påsken

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt. Ska verkligen försöka att se någon av dem :) Brukar åka till Tore och kolla.

    sv: jasså, jag visste inte att det var därifrån :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D