tisdag 29 oktober 2013

Stormen Simone

Då var det dags för lilla Simone att flippa ur genom Sverige. Jag och Magnus hann precis ta in hästarna innan stormen kom, men så fort vi klev innanför dörren så drog den igång och vi fick givetvis strömavbrott med en gång! Suck! Tur att jag hade ätit iallafall. Tände alla ljus vi hade och kurade ner oss i soffan och läste i varsin tidning med varsin ficklampa :P Har fått sjukt mycket respekt för stormar och åskväder och sånt sen vi flyttade ut hit. För här blir allting så jävla dramatiskt. Åskar det så slår blixten garanterat ner här (det har vi redan fått erfara 3ggr på ett år) och när det är storm så står träden och slår så man tänker att "snart trillar det in i huset"...och skulle det hända något och man skulle typ dö så skulle ingen märka det på flera dagar ;P Man känner sig väldigt utsatt här ute på landet! På kvällen blev jag iallafall hungrig igen och det enda som fanns var fruset bröd - så nu har jag provat att rosta mackor över värmeljus. Försökte värma tevatten också men det gick inte lika smidigt...

Hann tröstshoppa lite igår innan jag kom hem. Tyckte lite synd om mig själv som har varit utan pengar i två månader, så det unnade jag mig. Gick in på en outlet som hade massa snygga sportiga jackor. Köpte en lila (såklart) som jag tänkte ha på hopptävlingar. Har ju en sjysst kavaj också men tycker det kan vara kul med lite färg ;)

Ridningen idag gick galant! Repeterade lite Elin-övningar som jag kallar dom. Sjukt bra!

/Sara

Alla trädgårdens löv ville in.

Nya ridjackan :D Det mesta går i lila i min sadelkammare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D