fredag 18 oktober 2013

Gårdagens hoppträning - tumme upp

Hej folks!
Gårdagens träning gick bra! Fick äntligen med mig "hela" hästen i galoppen och i sprången. På senaste träningen kändes det som att jag satt på två olika hästar som hoppade i olika ögonblick. En framdelshäst och en bakdelshäst :P Tänk er det! Det blev lite av ett whiplash-hopp i varje språng. Alla hästmänniskor vet hur trevligt det är... Men igår slapp jag alltså det! :D

Fokuserade mest på att få fram Jantar i framridningen och jag märker att det är det som funkar bäst för honom. Så - på en av linjerna vi red på igår klarade vi att hålla 6 galoppsprång där Jantar brukar studsa fram på 9. Skön känsla att få klara det men framför allt skönt att få runda språng och slippa bli hoppad ur sadeln!

Som Magnus säger som är teknisk chef och i och med det ett kontrollfreak: "Det borde finnas en manual för hur man rider." Vissa dagar skulle man vilja ha det. Men inte ens för sin egen häst finns det en manual. Varje pass är det andra olikt ;P

På söndag kommer bästa Elin och hjälper mig igen. I helgen ska hon tävla i finalen i div 2 dressyr med sin omskolade hopphäst. Ni är så duktiga, stort lycka till!!! Jag har tur som har en så duktig kompis som kan komma med tips och trix :)

Nähe! Nu ska jag rulla vidare mot skolan.
Kram /Sara

Idag fick det bli en morgonrunda. Olikt mig!

1 kommentar:

  1. Ååh tack Sara! Jag ska rida väl och fint! :D puss på dig! Så ses vi på söndag!

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D