måndag 14 oktober 2013

Helgens träning med Jantar

Jaaa. Jag och Jantar har bråkat länge nog i ridningen nu. Den senaste tiden har ridpassen varit som en enda lång dragkamp eftersom Jantar lägger hela tyngden i mina händer, och mina små biceps har varit mer uppumpade än när jag har varit på gymmet och köttat! Inte okej.
Även på hoppträningarna har det inte kännts jättebra. Han hoppar allt, men han hoppar väldigt ryckigt, och min tränare kom fram till att allt handlar om hans slarviga bakdel. Studsgaloppen måste helt enkelt jobbas bort...

I helgen kom min kompis Elin (som för övrigt är sjukt duktig i dressyr) hit och hjälpte mig. Hon visade en för mig helt ny ridteknik som passade mycket bättre för min häst. Och jättebra övningar som jag aldrig någonsin gjort hemma, typ förvänd galopp. Nu är vi ju inget dressyrekipage så det såg förmodligen inte lika bra ut som det kändes, haha! Men jag kände åtminstone skillnad. Härlig känsla! Kul med nytt tänk och inspiration i ridningen. Behöver verkligen det, så TACK Elin! :)
Är sjukt taggad inför hoppträningen på torsdag.

/Sara

1 kommentar:

  1. Alltid superkul att hjälpa till! :) och mer ska de nog bli minsann ;) puss

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D