måndag 28 oktober 2013

Frukost på Ekelunds

God morgon! Sitter på Ekelunds och äter världens godaste baguette för mina första CSN-pengar. Har varit pank i två månader och har under den tiden levt på Magnus. Nu har det äntligen löst sig.

I helgen jobbade jag en sväng. Har inte jobbat sen jag började skolan. Jag hade nästan glömt hur psykiskt påfrestande det är att jobba i butik - särskilt när det är lönehelg. Så en stor eloge till alla som pallar med det dagligen. Jag fattar nämligen inte hur jag har orkat med det i 4 år :P

Igår var vi iväg på blåbärshoppning på Nybro Ridklubb. Det var Elise och Cassis tur att visa vad dom går för. Tyvärr blev det ingen rosett, men dom tog sig igenom banan och jag är SÅ stolt över Elise! Efter ritten satt vi och kikade på resten av dom som red och fikade en massa gott. Älskar att vara iväg på tävlingar och se alla söta små ekipage! När jag får barn kommer jag nog tvinga dom att rida. Jag kommer vara den där mamman som köper en fin häst till min unge så att den måste tycka att det är kul... Nej. Skämt åsido! ;P Men åh vad det är roligt att vara iväg på tävling. Nu har vi dock bestämt oss för att sälja vår fina Cassis eftersom Elise och Amelia behöver en riktig läromästare.  Det behöver man när man är liten och inte själv har något stort självförtroende. Cassis är helt fantastiskt på många sätt. Han skulle tillexempel aldrig göra något elakt i stallgången, eller bocka och stegra  på ridbanan. Han är världens goaste häst så, men är orutinerad på tävling, och det är en tävlingshäst vi är ute efter.

Nu ska jag vidare till bibblan! Tjo!

    Fina Cass!

    Sötaste ekipaget!



4 kommentarer:

  1. T.om jag tycker det är kul att läsa din blogg, även omd en handlar om hästar :)
    Ses snart :)
    Love you!

    SvaraRadera
  2. Tack hjärtat! Jag följer din slaviskt också, så fler inlägg oftare tack ;)

    SvaraRadera
  3. Så ni åkte igår! :D roligt!! :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D