måndag 21 oktober 2013

Hallå i höstrusket


Nu har det blivit höst på riktigt. Alltså sådär deprimerande. Det regnar dygnet runt och alla löv ligger dyngsura på marken. Inte som det var för en vecka sen. Färgglatt och soligt och hur härligt som helst.

Tycker synd om mina pojkar i hagen som måste vara ute i detta skitväder. Nu är tiden när täckena blir dyngsura och man har fullt sjå med att få dom att hinna torka mellan varven, och det går typ inte. Nu är tiden när det inte är sådär överdrivet glamouröst att hålla på med hästar. Men det är bara att kämpa på ;)

Det som driver mig är att jag har träningarna att se fram emot. För ett år sedan hade jag bara skitit i allting vid det här laget. Men inte nu. Längtar verkligen efter varje träning och jag vill ju såklart bli bättre för varje gång. Och nu räknar jag ner till Nybros hopptävling om typ 3 veckor. Det ska bli SÅ kul! :D Ska åka och hämta en klippmaskin idag så att jag kan göra hästen snygg och fräsch tills dess. Vi får se vad Fjanten säger om det! :P

Kram /Sara

Hösten som den borde vara!

Ett av alla bra tips från Elin, som har tålamod med mig och Fjantar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D