måndag 13 april 2015

Inspirerande utbildningsdag på Malkars

Hej allihop!

Igår var jag på Malkars hela dagen lång från 9-17 på en inspirationsdag. Innan jag kom dit så tänkte jag "vad kan man göra i 8 timmar?". Jag kan säga såhär att det sa SWISCH så var dom 8 timmarna förbi! Alltså vilken dag! Jag blev inspirerad till max! Dagen innehöll musikförståelse, utlärningsmetoder, ledarskap, energinivå, teknik/utförande och massa massa annat! Och all denna inspirerande teori varvades med praktik. Så dagen avslutades med att vi själva höll i en del av ett pass med en ganska svår koreografi men som efter en sån här dag kändes hur lätt som helst! Och jag tror att alla växte lite och kände "wow, det här kan vi!"

Jag kände mig så himla nöjd efter denna dagen. Inspirerande är bara förnamnet för jag och många andra kände att allt som lärdes ut under hela dagen kan appliceras på det verkliga livet också. Häftigt! Det är den absolut bästa utbildningen jag har varit på. Fler "ledare" borde få gå en sån utbildning, även om dom inte är i gymbranschen.

Nu har jag alltså genomgått grundutbildning steg 1 som gruppträningsinstruktör, med intyg och hela köret! Jag ser verkligen fram emot steg 2. Och nu är det mindre än tre veckor kvar till jag och tre till tjejer åker till Gbg för bodypump-utbildning. OM jag är taggad! :D

Så här ser det ut på Malkars i Nybro som invigs den 16e maj!


4 kommentarer:

Kommentera gärna :D