tisdag 25 februari 2014

Tankar efter helgens alla händelser

God morgon folks!

Jag är HELT slut efter förra veckan som var full av tentaplugg, kalas och att få vardagen att funka rent allmänt (som att det inte är svårt annars). Det känns som att jag skulle behöva sova i all oändlighet för att återhämta mig, men jag finner ingen ro i att ens ta lite sovmorgon.

Är det någon mer som känner så? Att man egentligen skulle behöva trappa ner på tempot lite, sova en timme extra någon dag eller vila vid teven en stund... men så fort man ens tänker tanken på att göra det så känner man sig "onyttig". Sån är jag iallafall. En ganska dålig egenskap om ni frågar mig.

Och på tal om att inte ta det lugnt så har jag nu gått med i tävlingssektionen i Nybro Ridklubb. Alltså ytterligare något att fylla kalendern med, men detta ser jag bara som något positivt eftersom jag kommer lära känna massor med härliga människor som har samma intresse som jag :D Jag ser fram emot att bli mer involverad i klubben. Igår var jag på mitt första möte tillsammans med dom, och det är jättemycket kul som kommer hända framöver. Massor med tävlingar som man absolut inte vill missa, både i dressyr och hoppning.

Tänkte även visa lite av det jag fick av mina fina fina vänner i helgen. Temat blev Jantar, vilket jag var helnöjd med, haha!:

Brunt urläckert tävlingsset från Elin och Henry, med kommentaren att jag måste skärpa till mig och sluta klä min valack i rosa ;) Det kommer dock inte hända, men jag kommer använda detta flitigt också :D Anna, som hejar på mina skrikiga outfits, fick jag ett par lysande blå benskydd av. Grymt snygga! Till och med mina två Madde (som i princip aldrig har sett en häst) hade varit inne på Hööks för min skull. Fick även ett galet fint armband av dom.

För Annas hästshop-presentkortet jag fick i fredags köpte jag mitt drömset :D Det var typ det sista som var kvar. Aaahhh vilken tur! Resten tänker jag shoppa upp när vårkollektionen kommer :)

Tänkte även nämna att jag i söndags fick ta emot det efterlängtade priset för klubbmästerskapet i hoppning för 2013. Ååh vilken härlig känsla. Jag och Jantar vann klubbmästerskapet i december, så snacka om att få rida på den vågen länge :D När jag kom hem från prisutdelningen och kvällsfodrade hästarna så tänkte jag på att jag önskade att Jantar fick veta att han hade vunnit, haha! Vet att det låter töntigt, men med tanke på allt han har fått gå igenom psykiskt för att jag ska kunna tävla menar jag så slog tanken mig. Han var absolut värd att vinna!





Kram! /Sara


1 kommentar:

Kommentera gärna :D