torsdag 27 februari 2014

Det är mycket nu!

Härom dagen anklagade jag min sambo för att ha lagt in okokt spaghetti i kylskåpet. Dagen efter såg jag att jag hade ställt min mascara i tandborststället och insåg då snabbt att det var jag som hade gjort spaghetti-grejen och ingen annan. Idag undrade jag vart fan diskborsten hade tagit vägen och då hade jag ställt den i diskmaskinen...

Whaaaaaat???!!!!??????? Mer disträ än någonsin.

Fick tillbaka min tenta idag och jag hade chockhöga poäng :P Hur hände detta? Men sjukt skön känsla att få vara bättre än bara bra utan att ha gjort någon större insats.

Nu händer det snart grejer i stallet. Vi får en ny hyresgäst vilken dag som helst och det ska bli jättekul och spännande :) Passade på att städa ur sadelkammaren idag för att göra plats för en till. Det fanns en hel del att slänga och omorganisera som nu är gjort, vilket kan vara bra för min hälsa om man läser första stycket igen, haha!

Ridpasset idag då. Tog en tur i skogen och efter typ 10 min så får jag såklart syn på en ÄLG. Vet inte om det är samma som vanligt eller någon annan, men - den förföljer mig! Såklart fick inte Jantar syn på den och den vägrade gå iväg fast jag närmade mig (jag var tvungen för att inte behöva rida hem igen). Men när vi var typ 5 m ifrån - DÅ dundrade den iväg med sin lilla unge. Och Jantar gjorde likadant fast med mig, helt åt andra hållet. Gahh! Sjukt farligt. Efter det blev hela ridpasset aningen stelt och jag fick typ sitta bakåtlutat för att inte flyga av min tickande bomb till häst.

PUSS!


1 kommentar:

  1. Wahaha! Sitter här och fnissar för mig själv efter att ha läst om mascaran i tandborststället, etc :P Damn it woman - pull yourself together! ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D