söndag 16 februari 2014

Lokal hopptävling på Nybro Ridklubb 16/2-2014

Hej!

Jag tänkte sammanfatta dagen lite. Idag har jag som rubriken lyder tävlat på Nybro Ridklubb. Hoppade 0,90 m och 1m. Dock var Fjantar inte i sitt ässe idag, utan brallade mest runt på framhoppningen och var allmänt stressad. Trots det blev det en felfri ritt, så jag var helnöjd med det.

1m klassen var mindre kul. Där vägrade vi ut oss redan på första hindret. Kanske inte borde ha startat över huvud taget, men nån gång måste bli den första? Det var samma sak på framhoppningen som tidigare, han bara brallade runt och var ännu mer ofokuserad än innan. Han hoppade räcket perfekt men flippade ur på oxern... Så något säger mig att det inte bara hade med honom och göra utan mig också. Jag har en förmåga stirra mig blind på oxrar när jag är nervös. Tråkigt bara när man i vanliga fall har en häst som hellre hoppar än stannar även om han kommer fel.. 

Men men. Nu fokuserar jag på det vi gjorde bra! Och vi red hem en rosett idag! :D :D Yeeey!

Laddar upp filmerna sen! Puss

Nöjda efter en felfri ritt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D