tisdag 4 februari 2014

Soluppgång i S:t Sigfrid

Soluppgång i Sankt Sigfrid
 

God morgon (eller förmiddag) allihopa! Visst är det vackert här!? Jag blir så oerhört lycklig när jag vaknar och får se solen skina såhär. Jag har alltid en viss stress i kroppen och har oerhört svårt för att slappna av och bara leva i nuet. Men inte idag! Idag lyckades jag stanna upp och bara känna efter... och samtidigt som jag släppte ut hästarna kände jag mig bara väldigt lycklig. Tänk att jag alltid får börja min dag med det. Det är en sån energiboost. Det är nästan så att jag får nypa mig själv i armen, för jag är lyckligt lottad som får göra det varje dag.

Och på tal om att leva i nuet. Idag stannade jag hemma från skolan (eftersom jag ändå kan se föreläsningen på nätet). Så idag tänker jag passa på att göra en uppgift som ska in på torsdag. När den är färdig ska jag ut till stallet igen och rida två hästar. Både Jantar och Cassis behöver ridas idag. Det ska bli kul att rida lillkillen lite, haha. Det är då man får känna sig sådär extremt stor och klumpig och tjock på en liten maxad b-ponny ;D Lovely!

Som jag skrev igår så är jag nu anmäld till Nybro Ridklubbs nästa lokala hopptävling. Så nu är det dags för debut i 1m. Det kommer bli såååå kul, och lite läskigt också. Jag vet att Jantar kommer göra sitt bästa, så det enda jag behöver tänka på är att hålla mina egna nerver i styr.

Kram! /Sara

1 kommentar:

Kommentera gärna :D