torsdag 2 januari 2014

Mål för 2014

Det slog mig just att det är år 2014 som min 25e födelsedag knackar på dörren! TJUGOFEM!?? När hann alla år springa iväg? Hur eller hur... att bli 25 som är det "stora" som händer mig i år. Det som inte kommer hända i år är att bryta nyårslöften! Jag sysslar nämligen inte med nyårslöften över huvud taget, för det finns inte en själ som håller dom. Och jag är en av dom.

Problemet med nyårslöften är att man sätter ett enda sjukt stort (ouppnåeligt) mål med en gång. "Jag ska gå ner 10kg i år!" Hur kul och motiverande är ens den meningen? Säger jag så till mig själv så vill jag inte ens se ett par träningsskor. För att nå ett stort mål så behöver man delmål. Jag skulle kunna sätta som mål att tävla 1,10m med min häst i år, men vi är inte där än och jag vill inte tappa motivationen. Så - jag har några mål för i år. Men inga monstermål:

• Sälja min bil (jag får snart hem en Volvo s40, woho! :D)
• Jobba mer dom dagarna jag inte går i skolan.
• Kunna åka iväg med Jantar själv på träningar och tävlingar.
• Självklart vill jag bli klubbmästare i år igen
• Få Jantar att slappna av mer i dressyren
• Få en bättre sits i min ridning (krävs för att nå föregående punkt)
• Starta 1m med Jantar och rida felfria rundor
• Fortsättning på förra punkten: Rida hem placeringar i 1m.
• Tagga ner mitt humör och sluta stressa upp mig för småsaker :P

Jag har lite att jobba med ändå ;P
Kram! /Sara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D