torsdag 23 januari 2014

Dagens rosa vill-ha!

Jag ser det snöar, jag ser det snöar. Det var ju roligt, hurra!

Snön har precis börjat vräka ner här hemma. Men när det ändå har börjat kan det lika gärna komma ordentligt. Det är så mycket man inte kan göra när det bara har kommit lite snö, och det är så mycket man kan göra när det har kommit typ 30cm. Anna och jag har t.ex. bestämt oss för att vi ska tolka efter häst denna vintern. Vi får se vilken stackars krake som blir utsatt för detta (troligtvis inte min iallafall ;P). Förutom det kan man ju åka skidor om man har någon liten backe i närheten. Kul! :D

Var inne på Hööks idag och dog vill-ha-döden. Ååååh vad mycket fint nytt som hade kommit. Det är där och ute på Annas hästshop jag blir helt sjuk av att vara. Jag måste sluta gå in där. Jag får helt enkelt återkomma när jag har slutat plugga (om tre år). Hade dock tänkt köpa ett par rosa bakbensskydd idag för att komplettera vår favvo-outfit, men dom var slut :(

Snart får vi hem en klippmaskin, äntligen. Har letat som bara den efter en begagnad av ett bra märke men det är ju sånna överpriser på dom. Men nu har vi hittat en från DeLaval - bra skit! Pojkarna ser ut som små lurviga troll, så det är verkligen dags nu.

Träningen med Jantar håller på för fullt trots snön. Igår körde jag ett skritt-och-trav-pass i gräspaddocken, och jag använde halsförlängaren. Har aldrig haft den på honom, men jag tänkte att jag skulle börja ha det en gång i veckan för att hjälpa honom (och mig också för den delen) att hitta formen.

Ikväll är det hoppträning i Nybban som gäller! :D Kul!

/Sara
 Vinter i Bosgård.


Dagens vill-ha på Hööks. Det finns typ ingen snyggare färg.
 


Favoritskydden! (Våra valacker har verkligen blivit berövade sin manlighet ;P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D