söndag 19 januari 2014

Fördelen med snö

Hej! 

Alla klagar på snön. Det är det enda man kan läsa på Facebook just nu. Så det är nu jag inte tänker klaga på det där faktiskt ganska fina vita täcket som gömmer all ful och tråkig lera. Det har varit en mild och fin höst - perfekt för oss som har hästar att hålla igång - men blir inte det där gråa vädret lite tråkigt i längden? Jag tycker istället att snön blir någonting nytt och uppiggande i en tråkig månad som denna.

Än så länge har jag inte behövt åka till ridhus en enda gång den här vintersäsongen (förutom hoppträningarna). Skönt, då det tar typ en halv dag extra att göra det. Nu när snön har kommit passar jag på att rida ut i skogen med hästen i form. Hästen behöver faktiskt inte lunka omkring som en älg bara för att man rider i skogen. Man får se möjligheterna och inte nackdelarna med snön. Ju mer snö desto mer body buildning för hästen ;) Sen har ju jag fina, bästa Anna som jag kan skratta igenom en hel skogsrunda med! :D Det är guld värt!

Jag har ett inlägg på G om lastning med svåra hästar. Min häst är ett levande bevis på att ALLA hästar kan lastas. Håll utkik efter det :)

Kram! /Sara




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D