tisdag 13 januari 2015

Olika nosgrimmor på häst

Hej!

NU är jag trött på det här skitvädret. Hela gården är en enda lervälling och man glider fram vart man än försöker gå. Blä!!

Ridpasset idag blev inte heller någon höjdare. Fick rida ut eftersom paddocken är typ bottenlös. Och Jantar var väldigt spänd. Jag var också dum nog och hade ett annat träns än vanligt. Tänkte vara "duktig" genom att variera med ett annat träns för omväxlings skull. Ett gammalt träns med aachennosgrimma som jag hade förut. Jag blev dock väl påmind om varför jag bytte en gång i tiden... Jantar blir stark som en oxe med det och gillar det inte alls. Så, aldrig mer det! Det var Pia som kom på att jag ska ha pullarnosgrimma på Jantar, och varför byta ut ett vinnande koncept? ;P Nä, idag var allting mitt fel och bara mitt!

Jantars gamla träns med aachennosgrimma. Snyggt men heeeelt odugligt på honom.

Ursnyggt lackträns med pullarnosgrimma. Jantar stormtrivs med det och han har blivit en helt annan häst i ridningen sen jag bytte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D