söndag 11 januari 2015

Hög lägstanivå

Hej!

Jag är riktigt motiverad i ridningen nu. Det är alltid roligt. Igår tog jag mig ut i ovädret och körde till klubben med Jantar för att rida inomhus :) Så vi hade lite härlig egentid :D Fick titta på några som hoppade bana samtidigt och det är ju alltid kul!

I torsdags var första träningen för säsongen, och det var verkligen ingen mjukstart. Men hästarna var supertaggade så det slutade med att nästan alla hoppade bana på sin "högsta-höjd" :D Jag och Jantar hoppade hela banan på 1,10m, trots att han inte kändes helt framåt från början. Så vår lägstanivå har verkligen höjts. Tänk då hur han ska gå när han verkligen är på topp :D Ser verkligen fram emot vårens alla tävlingar!

Har jag nämnt också att vi har slagit höjdrekord? :D På klubbens julavslutning hoppade vi en oxer på 1,30m i höjdhoppningstävlingen. Det känns overkligt! ;P Men det är bland det roligaste jag har gjort tror jag, och nu kan jag alltid tänka på det när jag tycker att en bana är lite hög... "Äsch, vi har ju klarat 1,30 ;)"

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D