måndag 26 januari 2015

Årets första blåbärshoppning

Hej!

Igår var det som rubriken lyder årets första blåbärshoppning. Jantar kändes helt perfekt. Helt med på noterna redan från framhoppningen och genom båda klasserna. Jag red 1,0m och debut i 1,05m, och vi kom hem med rosett från sista klassen. Kuuuuul! 😃

I första klassen blev det ett litet larvigt stopp då Jantar tyckte att Ingrids jacka som "lurade" bakom hinder nr 4 var fruktansvärt läskig! Så kan det gå ;) Resten av banan gick som smort.

I 1,05-klassen gick det som på räls. Men om jag ska analysera på detaljnivå: Jantar försökte komma undan lite på 4an igen, men då blev jag arg och lyckades typ skrämma över honom ;D Sen fram till hinder nr 7 hade Jantar fått upp tempot och fått större galoppsprång där jag ville rida på 7 språng, men han på 6. Så vi kompromissade - tog 6,5 språng och cyklade över hindret. Ooooops!! Det är sånt som inte får hända! Där borde jag har varit med mycket tidigare och satsat på 6 språng. Men det löste han ju galant, lilla prinsen. Men helheten igår: i princip alla språng satte vi som en smäck. Allting kändes lekande lätt. Jantar var lätt att rida och pigg och framåt. Otroligt härlig känsla! Några hinder låg dessutom på 1,10m i sista klassen såg dom som mätte sen, så jag får vara väldigt nöjd med gårdagen! :D

Stor kram från en lycklig hästtjej! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D