tisdag 6 januari 2015

Mål för 2015

Hej! Så här såg mina mål ut för 2014:

"• Kunna åka iväg med Jantar själv på träningar och tävlingar.
• Självklart vill jag bli klubbmästare i år igen
• Få Jantar att slappna av mer i dressyren
• Få en bättre sits i min ridning (krävs för att nå föregående punkt)
• Starta 1m med Jantar och rida felfria rundor
• Fortsättning på förra punkten: Rida hem placeringar i 1m."

Jag uppnådde alla dessa mål, även att jag har väldigt mycket att jobba med i dressyren. Och jag vet inte varför jag ville kunna åka själv på tävlingar, för det är ju inte smidigt vilken häst man än har :P Men man skulle väl kunna säga att jag uppnådde punkt 6 med bravur eftersom jag och Jantar kom hem med minst en blågul rosett efter varje klubbtävling :D

Vi har ju ändå haft våra svackor under året. Jantar fick ju ont i ryggen pga av sadeln och jag fick lära känna en livrädd Jantar varje gång vi tävlade på bortaplan. Men nu känner jag verkligen att vi är på igång igen och nya mål för 2015 är satta. Här är dom:

• Lyckas få Jantar avspänd på bortaplanstävlingar så att vi kan sätta nollan i 1m lite oftare där.
• Ta placeringar i 1m även på bortaplan.
• Höja hinderna och hoppa 1,05m på lokala hemmaplanstävlingar och på klubbhoppningar.
• Hoppa 1,10m på blåbärshoppning (wahhh!)
• Sist men inte minst vill jag ju rida hem klubbmästerskapet även i år :D

Jag har ju haft ett fantastiskt hästår och jag ser fram emot våra nya utmaningar :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D