onsdag 21 januari 2015

Jag behöver en paus!

Hej!

Jag har just vänt mitt liv helt upp-och-ner. På ett positivt sätt. Jag har precis påbörjat ett sabbatsår från skolan. Puckat tycker säkert vissa. Men det har varit tufft för mig i skolan. Och det tillsammans med att man jobbar och dessutom har tusen grejer hemma gjorde att det blev lite för mycket för mig. Jag har liksom knappt lyckats hålla huvudet ovanför vattenytan, så ett studieuppehåll sitter som en smäck just nu kan jag säga. Och visst... det är ju inte det mest optimala, för jag har ju bara en timanställning på jobbet. Fett otryggt! Men det känns ändå sjukt bra. Jag kan andas igen. Och jobbpassen kommer (tack och lov) som på löpande band till mig redan nu. Är evigt tacksam för det!

Det här året ska jag alltså ta igen lite saker som jag ligger efter med. Men jag ser fram emot att också ta itu med saker här hemma på gården nu när jag ÄNTLIGEN kommer ha tid med. Det ska bli roligt! Hästarna kommer att få ännu mer tid och kärlek. Så ja, det här är helt rätt!

Idag hade jag besök av en tjej och hennes mamma som är intresserade av att komma hit med en ny häst. Mycket trevliga människor! (Dom är sällsynta, haha!) Nu håller jag alla tummar för att pållen dom vill ha går igenom besiktningen, för då kommer dom redan nästa vecka :D

Hoppträning imorgon, blåbärshoppning på söndag. Äntligen! :)

Kram! /Sara






2 kommentarer:

  1. Jag förstår att du behöver en paus i ditt hektiska liv! Vad skönt :)
    Jag tänkte ringa dig varje dag förra veckan, men det dök hela tiden upp nåt annat. Ringde i torsdags men då var det ingen hemma. Du kan väl höra av dig nån dag i veckan så vi kan ta en uppdatering? En lunch kanske, om du är ledig?
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Maria, det behövs verkligen! :) Vi får höras snart!

      Radera

Kommentera gärna :D