måndag 29 september 2014

Kiropraktor för både häst och ryttare

Hej!

I fredags blev äntligen Jantars rygg behandlad. Gud vad han hatar det, men det får det vara värt för det är som världens mirakelkur. Jag passade också på att bli behandlad eftersom jag är (var) helt sne i bäckenet. Väldigt spännande upplevelse måste jag säga :P Det gör ju uppenbarligen inte lika ont på människor som på hästarna iallafall. Tur det!

MEN - nu är jag trött på ryggproblem så nu hoppas jag på att kunna göra ett sadelbyte. På fredag kommer en sadelprovare från ridklubben hit, och jag hoppas, HOPPAS att vi kan hitta en sadel som ligger bra utan att kosta hälften så mycket som hästen gjorde... Visst önskar man att hästarna kunde prata ibland? Dom få gångerna Jantar är "dum" så har han egentligen bara haft ont. Det hade varit så mycket lättare om dom kunde säga när något inte är bra, typ "den här sadeln ligger åt helvete", innan det går för långt.

Att djuren mår bra är det absolut viktigaste för mig <3

Kram Sara

Det "råkade" bli ett nytt schabrak idag (igen). Det översta i blått. Det kommer bli så fint på Jantar nu när han börjar bli svart :D




1 kommentar:

  1. Hej!
    Efter en lång tids uppehåll så har jag nu börjat blogga igen. Om du vill bli inspirerad av mode, inredning och resor så ska du kika in på min blogg. Jag hoppas att du vill följa med på min resa!

    Kramar

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D