fredag 3 oktober 2014

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Hej!

Upp som en sol och ner som en pannkaka! Det är lite så det är just nu. På träningen i torsdags kändes Jantar helt fantastisk igen efter ryggbehandlingen. Han var framåt och han tog själv tag i hinderna och man kunde bara åka med och njuta av flyhturerna över hinderna. Men - rätt som det var började han stanna och det gick bara inte att få över honom. Eller jo, det gjorde det ju, men hade det varit tävling så hade vi varit uteslutna. Tråkigt tråkigt tråkigt! Det är absolut inte Jantar att stanna. Det är inte hans mentala inställning att stanna. Det hugger i hjärtat när han gör det och jag vill bara ha facit rätt i handen till varför han gör så. Blä!!

Idag var iallafall Sofia här och provade några sadlar på Jantar. Den sadeln jag hade passade inte. Det är jätteskönt att få det bekräftat för då har man åtminstone hittat ett fel. Nu har jag lämnat in min Kieffer-sadel, och har istället en Pessoa-sadel som jag ska prova i en vecka nu. Jag hatar att jag är en person som grubblar och analyserar men jag hoppas verkligen att det "bara" är sadeln det är fel på och inte min fina häst :-*

Helgen som kommer kommer vara fullspäckad med Nybro ridklubb. Banbygge imorgon och heldag med tävling på söndag. Ska bli jättekul! :)

Kram Sara

Nya sadeln kanske? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D