tisdag 14 oktober 2014

Deppiga dagar

Hej! Nu är division två slut för i år för våran del. Laget låg tvåa inför sista deltävlingen i söndags i Älmhult, men slutade tyvärr på en fjärde plats och vi hamnade därmed precis utanför finalplats. Synd! Det var verkligen inte Nybros dag den dagen. Och det var definitivt inte min dag. Jag och Jantar lyckades vägra ut oss på första hindret. (Jättekul att köra totalt 4,5 timmar och inte ta sig över ett enda hinder). Är så sjukt besviken på mig själv, jag rider inte alls likadant på tävlingar som på träningar och det är det som gör att Jantar och jag inte kommer överens. Efter den floppen valde jag att inte starta i 1,05m. Hade verkligen ingen lust. Och nu vill jag bara glömma den dagen.

Nu har jag inga fler tävlingar inplanerade i år på bortaplan. Det blir istället klubbhoppningar, blåbärshoppningar och den lokala tävlingen som klubben har i november. Det får räcka för oss tror jag, så får vi komma igen till nästa säsong istället.

Mitt i allt detta så har jag blivit dunderförkyld, haha :P Igår kom jag hem jättesent från skolan, var trött och hur deppig som helst. Jag hade också dåligt samvete över att hästarna inte hade fått sitt lunchhö än och dom stod ute i regnet utan täcke (eftersom det var varmt och klart väder när jag släppte ut dom). Vad möttes jag av? Jo, världens bästa Anna hade mockat båda mina boxar, hon hade gett hästarna lunch och hon hade slängt på täcken på dom. Alltså OM jag blev lycklig :D:D:D Mitt i denna misär gör någon detta för mig, haha ;) Det var precis det jag behövde för att bli glad!

I eftermiddag kommer Sofia (sadelprovaren) hit igen och ska prova fler sadlar. Hittills har vi inte hittat någon som ens passar någorlunda. Är så himla nöjd med Sofia. Hon känns inte alls "vinstdrivande" som många andra gör som bara försöker pracka på en saker som inte passar. Nej, Sofia vill verkligen att det ska bli rätt. Det är så sjukt viktigt att man har grejer som passar sin häst eftersom dom inte själva kan säga vad dom tycker.

Nu ska jag ta hand om mig med en kopp te och en filt. Brrrrr!

Boostar mig själv med denna bild!


1 kommentar:

  1. Nej vad tråkigt att det inte gick alls på tävlingen :( Undrar varför ni rider så annorlunda på tävlingar... men det kanske är att ni är så medvetna om alla hundratals ögon som stirrar på er? Ni kommer igen nästa säsong! :D
    Puss

    SvaraRadera

Kommentera gärna :D