tisdag 21 oktober 2014

Nybro Ridklubbs seriehoppning omg. 3. 19/10-2014

Hej!
I söndags gick Nybro ridklubbs tredje och sista deltävling i klubbseriehoppningen. Inför sista omgången ledde jag i både 0,90m och 1,0m. Det blev varken film eller foton under dagen eftersom min mobil har lagt av igen. Men för att se omgång 1 och 2, klicka in här och härRundorna i söndags gick kanon! Felfri ritt i 0,90m och vi hamnade på en tredjeplats (utanför placering) vilken gjorde att jag och Frida fick dela på segern för hela serien :)

I 1,0m var jag tvungen att bli utesluten för att inte ta hem segern, men det såg jag till att inte bli ;) Jag höll dock på att glömma bort banan två gånger under ritten. Shit vilken snurrig bana! Jantar gick jättebra, men han var väldigt trött på slutet. Vi var felfria ända fram till sista hindret där vi inte fick med bakbenen riktigt i en snäv sväng, vilket gjorde att vi rev sista hindret. Det räckte ändå till seger i den klassen! :D Detta betyder att vi har vunnit alla 1,0m-klasser i alla tre omgångar och vi vann därmed hela serien där också! Tjoho!!! Sjukt skönt med en sån revansch efter vår katastrofala höst på bortaplanstävlingarna!

Nöjd och glad åkte jag hem med tre blågula och två schabrak från Hööks! :D

Nu har jag bestämt mig för att Jantar ska få lite semester. Jag vill att han ska få tillbaka gnistan som han hade i våras, så nu ska han få gå och skrota i någon vecka eller så. Sen ska jag sätta igång honom lugnt och fint och inte stressa med sikte på tävlingar. Har ju dessutom inte hittat någon sadel än så vilan passar bra nu.

Kram! Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D