fredag 24 oktober 2014

Sneak peek på nya stallet ;)

Hej!

Jantar är ju inne i sin viloperiod nu och guuuud vilken ridabstinens jag har. Ska verkligen bli roligt att sätta igång sen igen. Nu när jag inte spenderar 3 h om dagen i stallet så undrar jag: Vad gör folk som inte har häst hela dagarna?? Jag ska aldrig klaga på all tid det tar att ha häst och att ha en gård att sköta, för fy vad trist att ha en massa timmar över som man inte vet hur man ska slå ihjäl. 
Men, för att återgå till Jantars vila... jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att Jantar har börjat tagga till lite nu redan efter några dagar, trots att jag har dragit ner på kraften. Han är lite otåligare, lite kvickare i sin gångstil, han har lite mer jävlar anamma, ja.. man ser en helt annan energi helt enkelt. Och då är vilan långt ifrån slut :P Men det var ju precis det här jag ville se, en taggad häst med livsgnista!

Nu i helgen är det fullt upp. Förutom jobb både idag och imorgon så ska vi hämta hem vår d-ponny Gevaldi från Öland. Vi har även lite smådetaljer kvar att göra i det nya stallet som annars är färdigt :) Så nu kommer Cassis och Gevaldi flytta in i det nya stallet, medan Jantar, Cazaro och Manacor bor kvar i det gamla. Detta betyder att vi har en boxplats ledig i det nya stallet och en i det gamla :)

"Gamla" stallet, som egentligen inte alls är gammalt ;) Byggt 2002 och renoverat 2014.

Nya stallet! Hypermodern design skulle man väl kunna säga ;) På bilden är det ännu inte helt färdigt, utan vi har några detaljer kvar, typ krokar, täckeshängare m.m.

Kram! Sara


1 kommentar:

Kommentera gärna :D