lördag 1 november 2014

Grå höstdag med bloggläsning :)

Good morning sunshines!

Idag är det helt genomgrått ute. Det ser sjukt trist ut, men det är rätt mysigt att ha en anledning sitta inne under en filt med en kopp kaffe och läsa bloggar :) Bra start på dagen enligt mig!

Nu är som sagt Gevaldi hemma. Han är mer vild än tam i hanteringen, men det ska nog bli reda med honom också ;) Vi har iallafall delat på boysen nu, jag känner att fem hästar i samma hage blir lite mycket om det skulle uppstå något drama. Så nu går småkillarna ihop, och bundisarna Jantar och Cazaro går ihop och njuter av att bara få vara med varandra ;P

Sadelletandet fortsätter. Jag vet inte hur många jag är uppe i nu... 15? Det är så himla svårt... Jag vet precis vad jag letar efter, men på Annas hästshop försvinner dom bra sadlarna så fort dom kommer in, och när man hittar sadlar hos privatpersoner så är det så bökigt att bestämma dag och hämtning o.s.v. Har en hemma nu som är rätt storlek och allt, men den är i på tok för dåligt skick för att köpa för den är inte värd att lägga pengar på att fixa till. Och så har jag en annan hemma som är helt fantastiskt fin och i nyskick, men den var för trång såklart. Så himla irriterande. Som tur är har jag fått låna en dressyrsadel av Elin som jag kan rida i under tiden jag letar. Så jag tänker ha is i magen helt enkelt.

Idag ska jag löshoppa Jantar tänkte jag. Det kan bli kul för honom! :D

Gevaldi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D