måndag 17 november 2014

Men ÄNTLIGEN!

Hej! 

Det har hänt mycket sen sist!

I torsdags var jag på hoppträningen igen, för första gången på en månad. Fy helvete vad jag har saknat det, och vardagsridningen också förstås. Jantar verkade lycklig och gjorde jättebra ifrån sig. Han saknade lite av konditionen, men styrkan fanns kvar :)

Jag har även hittat en sadel, yeeeeey! En alldeles egen Prestige Golden Star, stl 17" och bomvidd 35 - inget annat! ;) Har känt mg sjukt tjatig på alla köp&sälj-sidor och har jag har varit petig som bara den, men i slutändan lönade det sig. Allt för Jantars välmående. Det var en tjej här i Kalmar som hörde av sig till mig om sin sadel. Hon visste redan för någon månad sen att hennes sadel skulle bli till salu, men hon var tvungen att hitta en ny till sin häst först. Så jag har väntat ivrigt och nu är den min och jag kan äntligen börja leva igen :D

Fatta att det är först nu som ridningen kan börja fungera igen. Det är ju 5 månader sen Jantar fick sitt första ryggproblem (5 månader!!!), som redan då berodde på sadeln men jag visste inte om det. NU vet vi problemet OCH problemet är löst :) Efter mycket om och men!

Jag klippte Jantar i helgen också. När jag märkte att han var lugn som en filbunke tänkte jag att jag passar på att göra en helklippning för första gången ever. Vad händer då? Jo... klippmaskinen går sönder!! Det är klart att den går sönder när den hästen som hatar den mest är som lugnast. Så nu ser han för jävlig ut. Även att jag tillslut lyckades klippa "färdigt" honom så hann han bli otålig och då blir det liksom inte bra. Jag hade tänkt hoppa på blåbärshoppningen på söndag men jag får nog avvakta med det som det ser ut nu ;P *skäms*

Kram! Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D