måndag 15 september 2014

En väldigt lugn helg - desto mer fullspäckad ny vecka

Hej! En väldigt lugn och stillsam helg har passerat. Lite tråkigt men ändå lite skönt också :) Jag har ju förstås jobbat både fredag och lördag men just här hemma har det inte hänt så mycket.

Jag har passat på att umgås med min häst <3 I lördags åkte klippmaskinen fram. Rätt tidigt tycker jag, men han har verkligen dyngsvettats de senaste två veckorna och varit lite orkeslös, så det fick bli så. Klippningen går bättre och bättre för varje gång. Halva tiden stod Jantar verkligen och sov. Andra halvan blev det lite mer otåligt, men jag hann iaf färdigt med klippningen. Någon helklippning blir det dock inte tal om än. Jantar är galet kittlig under magen och sparkas så jag får snällt nöja mig med halvklippning på honom :P Kanske nästa år?

Helgen avslutades med söndagsmiddag hos Magnus föräldrar. Gott!

Nu i veckan är det full rulle på hästfronten. Ikväll är det markarbetsträning hemma hos Pia med laget i division 2. På torsdag är den vanliga hoppträningen och på söndag rullar vi mot Lenhovda för omgång två i div. 2. OM jag är revanschsugen! Denna gången SKA vi göra en bra runda. Inga stopp pga trams och helst ska vi nolla :D

Kram!

Jantar som treåring <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D