onsdag 17 september 2014

Miljöträning för hästarna och lagträning med division 2-gänget

Hej!

Idag var vi ute på "miljöträningsrunda" på asfaltsvägarna tillsammans med Anna och Cazaro. Jag vet inte hur många lastbilar med släp och andra maskinerier vi mötte på vägen, men Jantar chockerade oss genom att vara filbunken himself :P Vet inte varför jag har aktat mig för trafikerade vägar innan för han bryr sig uppenbarligen inte ett skit om motorfordon ;P Stolt matte!

Lagträningen i måndags var väldigt givande - och svettig! Vi körde markarbete, mest i galopp. Och övningen gick ut på att klämma in så många galoppsprång som möjligt mellan två bommar med typ 17-18 m mellan. (Självklart red vi över i normal galopp också). Men alltså gud vad jag svettades! Det var en väldigt rolig träning iaf och nästan alla i laget kunde komma. Efter träningen fikade vi och pratade strunt. Så mysigt :)

På söndag är det tävling. Då blir det en klassisk marinblå outfit för vår del. Ja, jag har fallit för marinblått efter allt rosa vi har haft på oss ;) Jag skäms lite över att behöva erkänna att det är jäkligt snyggt :P

Det börjar bli höst i luften nu. Våra hästar går fortfarande ute för än så länge verkar dom trivas med det. Måste dock erkänna att jag längtar till dom går in om kvällarna. Älskar att kvällsfodra i stallet :) Men det får bli först när det börjar bli dåligt väder.

Kram! /Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D