onsdag 3 september 2014

Gummibandsmjuk häst och thaimassage för en stel ryttare

Hej! 

Alltså, äntligen lite ridsport på tv. Man blir ju lycklig när ridsporten äntligen får den uppmärksamhet den förtjänar :) Och Sverige, så himla duktiga!

Träningen med Jantar igår bestod av ett helt vanligt dressyrpass där jag slängde in en pressening på staketet. Jantar var lätt att övertala, så det blir mer och mer sånt så att vi är förberedda på alla spöken ute på tävlingarna. Hur eller hur, jag trodde att gårdagens pass skulle resultera i världens mest spända häst pga presenningen. Istället blev det det bästa dressyrpasset ever. Vet inte vad som har hänt med min häst. Jag körde några skänkelvikningar i alla gångarter och sen var han böjlig som ett gummiband. Nöjd häst kanske? :)

Idag har jag unnat mig själv thaimassage hos en tjej som mamma brukar gå till i Kosta. Det var hårt! Inget för veklingar helt enkelt, haha. Men jag har ju klagat på att alla massörer är för klena så det var bara att bita ihop ;) Det gjorde verkligen gott iaf. Hon gav sig inte förrän allt var genomkört. Nu är jag lagom mör i kroppen kan man säga. Skulle behöva knacka till mina kotor med, men en sak i taget :P Får se om jag ens kan ta mig ur sängen imorgon ;P

Här kommer fler bilder från tävlingen i söndags :) Det svarta setet är från Glööcker. Kavajen är från Hööks.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D