tisdag 26 november 2013

Kotknackar-Hasse på besök

Hej!

Idag fick hästarna ledigt för att Hasse skulle komma hit och kolla läget med ryggkotorna på dom. Det var andra gången för Cassis som har haft riktiga smärtor i ryggen, och första gången för Jantar som jag mest ville kolla bara för att. Jag har haft tur som alltid har haft friska och hela hästar, så därför är jag helt grön i detta. Men tydligen kan kotknackning göra underverk på en häst som har ont. Som jag skrev igår så har nu Cassis hoppat felfritt för första gången sen vi köpte honom, och det gjorde han direkt efter första kotknackningen. Så WOW, säger jag!

Jantar var som väntat inte det minsta nöjd med att bli hamrad och knackad på. Men han hade också sina små defekter och behövde rätas till. Sjukt kul att se Jantars reaktion på hela händelsen. Han var sjukt sur på Hasse när han knäckte honom men sen när han kände efter så såg han helnöjd ut :P (!?) Söt!

/Sara

Mina finingar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D