söndag 18 oktober 2015

Jantar, min lilla krigare

Hej!
Som ni vet har det varit en tuff månad för mig och Jantar och motivationen har inte varit på topp pga det. Han har varit slö och rent ut sagt tråkig att rida och vissa dagar har jag bara velat sluta med ridningen helt. Hemsk känsla.

I torsdags på träningen var droppen. Då var jag nära ett psykbryt och kände mig jättedeppig efteråt. En oro började också gnaga i mig över hur läget verkligen är med min häst. Han brukar faktiskt ställa upp i alla lägen och kämpa på.

Jag var också anmäld till en tävling på lördagen och började givetvis vela över den. Jag beslutade mig för att åka med tankarna att det kan ändå inte gå sämre än på träningen. Mycket riktigt. En felfri clear round och en felfri grund och ett stopp i den omhoppningen. Supergodkänt resultat. Men tyvärr fanns det ingen glädje hos Jantar och det är det viktigaste för mig.

Idag var vi hos en veterinär som också är kiropraktor. Detta har varit planerat sen länge eftersom jag har velat kolla över ryggen på honom. Han blir ju lätt öm i ryggen - men idag på veterinärbesöket visade det sig också att han har en hälta! Absolut inget jag hade kunnat se eller ens gissa. Men det var väldigt tydligt efter böjprovet. 

Det blev alltså ingen kiropraktik just idag utan vi börjar nu i rätt ände med att behandla hältan och sen får vi ta det andra sen. För mig var det här ett "positivt" besked eftersom det är ett kvitto på att det verkligen är något med Jantar och inte bara dumheter.
Nu ska vi få ordning på detta. Sen hoppas jag på att få se min riktiga Jantar igen så småningom <3 Min lilla krigarhäst!

Min kämpe till häst. Han bet ihop och gjorde två felfria rundor denna dagen. Helt galet vad dessa djur ställer upp för oss <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D