torsdag 23 juli 2015

God kväll!

Jag kom precis in från stallet. Idag stod longering = hopp och lek på schemat. Det passade bra eftersom jag jobbade till halv 8 och är på tok för trött i kroppen för att rida efter sånna pass. Jantar var pigg och fräsch och riktigt vaken. Kul att se. Vår lilla perfekta hund Atlas låg snällt och tittade på vid sidan av paddocken,  helt okopplad. Vi har nog hittat världens bästa hund :)

Nu har jag fått blodad tand på att tävla. Jag tycker att Jantar känns på gång, så nu åker vi på en tävling i Mönsterås nästa helg. Just nu har jag bara fokus på att vi ska "se världen". Resten kvittar lite grann. Det enda sättet att få Jantar att slappna av på tävling är att träna på att vara på många olika ställen. Så småningom vill jag att han ska gå lika fint som på träningarna. Ja, vi bara ska dit! Så vi ska träna på att tävla helt enkelt!

Inatt hade vi en riktig fluginvation. Sjukt äckligt. Det är ju ett riktigt i-landsproblem, men till och med hunden fick panik. Det gick absolut inte att sova. Nu hänger det flugtejp i hela huset och jag skojar inte om jag säger att det sitter 200 flugäckel fastklistrade på dom där remsorna. Det kan dom ha. Inatt hoppas jag på att få mer än en gnutta sömn.

Kram!

Foto: fotomadde.webblogg.se 

1 kommentar:

Kommentera gärna :D