torsdag 6 mars 2014

Det börjar likna vår - på riktigt

God morgon allihopa! 

Idag ÄR det vår - på riktigt! Fåglarna kvittrar, det är ljust tidigt, det är sol och det är VARMT! <3 Just nu njuter jag att vara student (även att det är tufft vissa perioder) eftersom jag kan styra över min egen tid. Så, idag kommer jag inte göra sådär hemskt många knop, utan jag kommer sätta mig med en kopp kaffe eller två (eller tre, eller fyra) i min "lähörna" på altanen. Där blir det varmt så fort solen tittar fram. Så varmt så man kan typ inte sitta där längre än till april. Alla svenskar borde ha en sån hörna på vår- och höstkanten.

Ikväll är det äntligen hoppträning. Två veckor är på tok för länge mellan gångerna för jag håller på att längta ihjäl mig varje gång. Så där fick vi även en av alla nackdelar med att vara student, för det är helt omöjligt för mig att träna mer än vad jag gör nu, rent ekonomiskt. Längtar till jag börjar jobba på riktigt så att jag slipper leva som en kyrkråtta. Hahaha! Usch, jag hörde just hur hemskt det lät. Man kan väl aldrig säga att man lever som en kyrkråtta när man har häst? ;P Men ni fattar. Allting är relativt!

Jag och Elin i midsomras i "lähörnan". Här var det så hett så sminket höll på att smälta in i ansiktet!

/Sara

1 kommentar:

Kommentera gärna :D