fredag 16 september 2016

Barnrum med fondvägg

Förra veckan drog jag igång ordentligt med att göra i ordning Olivias rum. Tanken var att jag skulle göra det i somras innan hon kom. Men tiden bara rusade iväg så det hanns inte med.

Jag har spacklat, slipat och målat. Och förberett för att Christoffer skulle sätta upp en tapet på ena väggen. Det ville jag inte ge mig på själv när vi ändå känner ett proffs.

Tapeten hittade jag av en slump inne på Rusta när jag var inne och handlade andra saker. Är jätteglad att jag hittade den. Det gjorde att jag kom undan billigt. 149 kr per rulle, jämfört med tapeten jag ville ha från början som kostar 550 kr!!! Något över min budget :P Jag insåg att det helt enkelt inte är rimligt.

Det blev klart förra helgen. Jag är så himla nöjd. Rummet känns större än innan, är ljust, fräscht och har fått mycket mera liv. Nu ska det bara inredas också. Så här blev det:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera gärna :D